سایتی برای علاقه مندان به دورین های عکاسی

سایتی برای علاقه مندان به دورین های عکاسی

سایتی برای علاقه مندان به دورین های عکاسی

سایتی برای علاقه مندان به دورین های عکاسی

دوربین نیکون Nikon D5500

دوربین نیکون Nikon D5500 در مقایسه با مدل D5300 دارای بدنه کوچکتر و سبک تر وپردازنده سریعتر و LCD تخت لمسی و کنترل تصویر میباشد. دوربین نیکون Nikon D5500 با حسگر کیفیت بالای ۲۴.۲ مگا پیکسلی ، که فیلتر Low Pass در آن حذف شده از نهایت رزولوشن حسگر بهره مند است. در کنار پردازشگر EXPEED 4 و همچنین لنز های با کیفیت NIKKOR همگی موجب شده اند تا نتیجتا عکس هایی با کیفیت بسیار بالا در اختیار کاربر قرار گیرد .
از ویژگیهای دیگر این دوربین می‌توان به فوکوس اتوماتیک ۳۹ نقطه‌ای و حسگر شناسایی ۲۰۱۶ نقطه‌ای RGB قابل‌استفاده برای ( tracking ) سوژه‌های سه بعدی در AF-C اشاره نمود. D5500 دارای سیستم فوکوس خودکارمیباشد که با بهره گیری از سنسور اندازه گیری RGB برای پیگیری موضوعات در حال حرکت با دقت قابل توجه کاربرد دارد.
کیفیت فیلمبرداری این دوربین فول اچ دی Full HD با رزولوشن ۱۹۲۰۱۰۸۰x است که با نرخ فریم ۶۰،۳۰، ۲۵ و ۲۴ بر ثانیه می تواند در فرمت MPEG-4 AVC/H ضبط میشود.
از دیگر قابلیتهای این مدل میتوان به جک خروجی هدفون اشاره کرد که برای ضبط صداهای محیطی کاربرد بسیار دارد ضمن آنکه میکروفن خود دوربین نیز از شفافیت خوبی در ضبط صداها برخوردار است.


دوربین نیکون Nikon D5500 مشابه دوربین کانن D760 است اما دوربین کانن از تنظیمات دستی بیشتری برخوردار می باشد. از این رو برای عکاسی که تمایل به سادگی بیشتری در کار دارد دوربین نیکون Nikon D5500 گزینه ای مناسب است.
چشمی این دوربین منشوری است که از منشورهای چشمی به کار رفته در دوربین های پیشین بزرگ تر و شفاف تر است و بزرگنمایی آن ۰.۸۲ برابر می باشد که از مدل نیکون D5200 Nikon بیشتر می باشد البته قابل ذکر هست که تکنولوژی خاصی که چشمی در دوربین نیکون Nikon D5500 بکار رفته است بدین ترتیب است که اگر چشم خود را بر روی چشمی این دوربین قرار دهید سیستم بطور اتوماتیک صفحه نمایش رو خاموش می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.