سایتی برای علاقه مندان به دورین های عکاسی

سایتی برای علاقه مندان به دورین های عکاسی

سایتی برای علاقه مندان به دورین های عکاسی

سایتی برای علاقه مندان به دورین های عکاسی

دوربین نیکون Nikon D5300

فیلم برداری با دوربین نیکون Nikon D5300 دست خوش تغییراتی شده و بهبود یافته است، قابلیت فیلم برداری این دوربین با کیفیت ۱۰۸۰ Full HD و با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه و داشتن صفحه نمایشگر LCD با اندازه ۳.۲ اینچ (کمی بزرگتر از دوربین های قبلی که سایز صفحه نمایشگرشان ۳ اینچ بود) هر شخصی علاقه مند به فیلم برداری و همین طور عکاسان را به خود جذب می کند. امکان دارد برای خیلی ها مهم نباشد اما Nikon D5300 دارای قابلیت های بسیار مهم و به درد بخوری می باشد این دوربین از Wi-Fi و GPS که هر دو اولین بار است که در خانواده دوربین های لنز خور نیکون وجود دارند.

کیفیت عکس دوربین نیکون Nikon D5300 در حد عکس های ثبت شده با دوربین نیکون Nikon D7100 است که به لطف سنسور تصویر ۲۴.۲ مگاپیکسلی فاقد فیلتر Low Pass می باشد. جزئیات در عکس های گرفته شده دقیق و بطور کلی رنگ ها خوب می باشد. بخوبی نویز تصویر گرفته شده و نتیجه ای مطلوب را در حالتهای ISO ارائه می دهد. خروجی Raw جزئیات بسیار زیاد وسعت کار خوبی را می دهد که مناسب برای راحت کردن کار در عکس هایی با کنتراست بالاست.

زمان باز دهی باطری نیز افزایش پیدا کرده است ، باطری Nikon D5300 قابلیت عکس برداری ۶۰۰ عکس را با یک بار شارژ به کاربر می دهد که در مقایسه با Nikon D5200 که باطری آن بعد از گرفتن ۵۰۰ عکس تمام میشد تفاوت بزرگی است اما بیاد داشته باشید که اگر از امکانات Wi-Fi و GPS دوربین Nikon D5300 استفاده می کنید قطعا زمان شارژ دهی این دوربین کمتر خواهد بود و ۶۰۰ عکس را برای شما ثبت نخواهد کرد.

جایگیری در دست دوربین نیکون Nikon D5300 بسیار عالی می باشد ، با توجه به قرار گیری دکمه ها در جای مناسب و بدنه نسبتا کوچکترش . صفحه نمایشگر ۳.۲ LCD آن بطور کلی بیرون آمده و به سمت چپ مایل می شود که برای عکاسی در زوایای تنگ و عکاسی در live mode بسیار کار آمد است. بر خلاف دوربین نیکون Nikon D5200 یادگیری کارکردن با دوربین نیکون Nikon D5300 بسیار آسان تر بوده و دوربین دارای تنظیمات بیشتر و رابط کاربری بهتری می باشد. بعد از سالها تکیه و استفاده از رابط های Wi-Fi خارجی بالاخره نیکون تصمیم گرفته تا Wi-Fi و GPS به امکانات داخلی این دوربین اضافه کند اگر داشتن Wi-Fi و GPS برای شما مهم است پس این موضوع نیز دوربین نیکون Nikon D5300 را ارزشمند تر می سازد

یکی از قابلیت هایی که باید در دوربین نیکون Nikon D5300 تعبیه میشد صفحه نمایشگر لمسی بود که به کاربر رضایت هر چه بیشتر از این دوربین را ارائه می داد که این مسئله در نظر گرفته نشده و البته ما انتظار وجود LCD بالای بدنه برای کنترل و انتخاب حالات دوربین را در این مدل داشتیم اما مشخصا
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.